Relat.
L’OMS defineix la salut com l’estat de complet benestar físic, mental i social, i no tan sols l’absència d’afeccions o de malalties. Tanmateix, és una definició que s’hauria de completar amb diferents aspectes. D’una banda, la salut no és una dicotomia, sinó una gradació. La salut, per tant, és un estat al qual hem de tendir, que presenta aspectes subjectius (hi ha qui pensa que està sa i és al contrari) i que afecta a tots els nivells de la vida: des del nivell més petit, el cel·lular, fins al nivell més complex, el social. Així doncs, podem tenir cèl·lules sanes o malaltes, però també relacions sanes o malaltes.
En aquesta situació d’aprenentatge ens acostarem al concepte salut i al concepte malaltia des de moltes òptiques diferents. Veurem com la malaltia ha estat considerada un ideal estètic en alguns moments de la història (per exemple, la tuberculosi durant el Romanticisme) o com, de vegades, associem malaltia amb determinades expressions artístiques o, al contrari, utilitzem l’art per curar. D’altra banda, veurem com funciona el negoci de la salut, la indústria farmacològica, les teràpies alternatives, els medicaments miraculosos… També tindrem un espai per analitzar la genètica. Com els trets físics i, per tant, la salut o les malalties passen d’una generació a l’altra.
Organització.
Aquesta SA està organitzada en 4 seccions:
- Art i malaltia.
- Societats malaltes.
- La química de la salut.
- L’origen de les malalties.




